Saturday 26 March 2011

Nog niet

Soms, heel soms, gaan dingen ogenschijnlijk vanzelf.
Je hebt wat ideeën en melodiën bij elkaar gegooid. Enkele dagen later duiken er 'oude' beelden
op die op natuurlijke, bijna organische manier, bij die klanken blijken te horen.

Arlekeno Anselmo kwam daarenboven met de perfecte topping. Hét beeld dat nodig was om het gedicht
'Nog niet' van Marleen de Crée volledig mee te nemen.

Filmen dat idee en lezen dat gedicht...en enkele uren flink doorwerken...

Nog niet

ik ken de nacht niet, ik
ken de honden van de nacht niet
en niet de lucht tegen de ramen,
de geuren en de stemmen niet.

ik ben misschien niet eens. ik denk
dat zacht vallen een vlucht is.

ijswater sijpelt en dribbelt over het vel
met een blik geklikt op fel wit licht.
hoort halve geluiden waaien in de kieren.
waar wacht dit licht mij op, waarin
ben ik verdwenen als ik
de nacht niet ken, de honden niet

en die nachtlucht tegen de ramen.

'Nog niet' is een gedicht uit 'Het is niet de lava'
De bundel 'het is niet de LAVA' werd genomineerd voor de Herman de Coninckprijs 2011!
Dat alles samen maakt:

Nog Niet



Gedicht: Marleen de Crée
Stem en idee: Arlekeno Anselmo
Camera, bewerking, montage en muziek: Swoon

No comments:

Post a Comment