Monday 25 April 2011

Groen filmpje

Een tijdje terug kreeg ik via de ondoorgrondelijke kanalen van het internet een berichtje over een groen kunstproject. Artport Making Waves.

Ik hou wel van een beetje groen.
Ik hou veel van van veel groen, eigenlijk...

Toeval wil dat ik op de moment van dat bericht net een track klaar had liggen met de titel 'Grow'
Een toevalligheidje dat ik niet kon laten liggen...

"Grow" is uiteindelijk een experimenteel bewegend schilderij geworden, een klankdicht met beeld, een gedicht zonder woorden.
Ik heb geprobeerd om de poëtische schoonheid van de plantengroei in de natuur in beeld te brengen, afgeschilderd als een bijna dierlijk, micro-organisme dat voortdurend in ontwikkeling is.
En zo nog van dat soort uitleg...
Eigenlijk zou kijken luisteren moeten volstaan.

Grow

2 comments:

  1. Kleine, existentiële organismes die hun weg naar buiten zoeken en tegen een of ander ectoplasma stoten waardoor hun contouren zich toch al wat aftekenen. Fascinerende muziek (eigen compositie?) in fascinerende combinatie met beelden.

    ReplyDelete
  2. Dankjewel.
    Eigen compositie (zoals altijd) ja...
    Blij dat het werkt...

    ReplyDelete