Wednesday 21 September 2011

De zonden van Heather Haley

Heather Haley is een beetje een manusje van alles...
Poet, Author, Media Artist, Musician, Performer, Editor, Publisher, Curator, Speaker, Panelist, ...
Heather stuurde ons enkele gedichten voor onze 'Propolis' triptiek, goede gedichten.
Ze wilde ze heel graag zelf voordragen en dat paste niet in de vooropgezette werkwijze van die triptiek.
Jammer, want sterk en sprekend werk. 
Ik stelde haar voor om na de triptiek iets met één van haar gedichten te doen.
Een beetje weg en weer e-mailverkeer resulteerde in het feit dat ze haar CD's met spoken-word en poëzie werk opstuurde.

Uit haar eerste cd, Surfing Season haalde ik het gedicht 'Where sins are more sinful'
De opname die ze samen met muzikant Roderick Shoolbraid had gemaakt paste wonderwel bij een track (Can't stop now) die ik eerder maakte.





Ik heb beide opnames samengevoegd tot een nieuw geheel en aan Heather voorgesteld om daar een nieuw filmpje van te maken. Ze was akkoord.

Where Sins Are More Sinful

A river flows
down to the Atlantic;
the Matapedia
Irish and cathedral
on one side
Québeçois and cathedral
on the other.
They all know what sin is.

Jeanette walked to the pier
every day, bought a fresh lobster
concealing the quarts of beer
from Olive and Reggie
in the toilet tank.
She hung a rosary there
to atone
for the bastard
she nourished with
lobster and beer.

Tiny filigree iron cross
laced with lines of rust.


Ondertussen is de triptiek afgewerkt en kan ik aan de slag met die woorden van Heather Haley.
Ongetwijfeld meer over onafzienbare tijd.

No comments:

Post a Comment