Friday 29 June 2012

Geheimpje van de dichter

Vorig jaar maakte ik al een video voor het gedicht van Gunther Verheyen.
Vorig jaar raakte ik door computerproblemen ook een deel van mijn 'oudere' filmpjes kwijt.

Deze, echter, wilde ik opnieuw maken.

        Het geheimpje van de dichter

                   ...'t woord is zichzelf
                                 gedicht niet

                      tenzij niet op papier
                              zoekt het zich

in geblauwde inkt die druit en bulkt
                 van handen en van taal

            'ongesproken' per 'definitie'
                                 voor eeuwig

De typografie uit het oorspronkelijke filmpje heb ik kunnen recupereren.
De rest is nieuw.

Nieuwe (oude) track die perfect aansloot bij de typografie van Arlekeno Anselmo



en recent geschoten beelden in het station centraal.
Een combinatie van klan en beelden waarover de auteur van het gedicht schreef:
"Laat maar los op de wereld, deze spooky versie met die onrustige man, voortdurende verontrust door de oneeuwigheid van de tijd op zijn horloge. Ik blijf het visuele woordenspel heel gepast vinden. De waaiierige achtergrond en de piano maken het af."

Enfin...'t is klaar

Geheimpje van de dichter from Swoon on Vimeo.

Woorden: Gunther Verheyen (uit 'La Nouvelle Cycluste', Ullizee, 2010)
Stem & typografie: Arlekeno Anselmo
Concept, camera, montage & muziek: Swoon

No comments:

Post a Comment