Tuesday 12 June 2012

Nieuw en herwerkt

Voor de 'showcase' rond videogedichten van vrijdag 15/06 op het Felix Poetry Festival, heb ik enkel 'oude' Nederlandse videogedichten herwerkt en, los van 'Aan het Water' voor Bernard Dewulf, éé nagelnieuwe gemaakt; 'Nuchter zijn we langdradig' (naar Delphine Lecompte)

Voor 2 gedichten van Marleen de Crée ('Nog Niet' en 'Of Wel') maakte ik vorig jaar reeds filmpjes.
'Nog Niet' heb ik een nieuwe (kortere) montage gegeven;


Nog Niet from Swoon on Vimeo.



 'Of Wel' werd verwerkt in een volledig nieuwe video (enkel de meeuwen van het oorspronkelijke blijven)
'Of Wel' werd verwerkt in de video 'Tread Lightly, Dear Giant', een film waaraan ik al langer aan het werken was en die als 'tweeling' bij 'Aan het Water' (Bernard Dewulf) hoort.


Een track voor 'Tread Lightly' was er al langer



Nu ook de afgewerkte versie met het gedicht van Marleen de Crée:


Tread Lightly, Dear Giant (Of Wel) from Swoon on Vimeo.

Nagelnieuw werk maakte ik dan weer voor 'Nuchter zijn we langdradig' van Delphine Lecompte (uit 'Verzonnen Prooi', uitgeverij De Contrabas, 2010)

Voorlopig werd het gedicht nog ingelezen door mezelf, maar ik hoop een dezer een opname te kunne maken van Delphine zelf.
De video werd een oefening in 'langdradigheid' versus 'spanning'...een video waarin zo weinig mogelijk gebeurt tegen een klankband waarin kinderen akelig vrolijk zijn...of zoiets...

Enfin 't allemaal klaar...


Nuchter zijn we langdradig from Swoon on Vimeo.

No comments:

Post a Comment